
Zvýšenie hodnoty stravného navrhuje Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR na základe zvýšenia cien jedál a nealkoholických nápojov v reštauračnom stravovaní.
Po roku prichádza opäť k zmene hodnoty stravného.
Dňa 28. 10. 2026 vyšlo v Zbierke zákonov "Opatrenie Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR o sumách stravného č. 255/2026 Z.z.", podľa ktorého sa od 1. decembra 2026 menia sumy stravného pre pracovné cesty:
V súvislosti s novým opatrením, je:
Na novú sumu stravného má zamestnanec nárok od prvého dňa kalendárneho mesiaca, v ktorom je zverejnená v Zbierke zákonov SR, čiže už od 1. decembra 2026.
Nezabudnite preto upraviť nominálnu hodnotu stravného svojim zamestnancom už dnes.

AKTUÁLNA ŠTANDARDNÁ PONUKA NOMINÁLNYCH HODNÔT
7.35 €, 7.50 €, 7.80 €, 8.30 €, 8.80 €, 9.30 € a 9.80 €
Toto zvýšenie ešte stále nekopíruje reálne náklady zamestnancov. Ceny obedov neustále narastajú vo všetkých regiónoch Slovenska.
Priemerná útrata za obed po septembri 2026 podľa Edenred TRC indexu

Sumy vychádzajú z reálnych útrat zamestnancov v stravovacích zariadeniach v pracovnom čase formou najrozšírenejšej stravovacej karty Edenred, pričom v cenách sú zarátané vždy celé útraty za jedlo, občerstvenie alebo kávu.