Projekt FOOD - odporúčania pre zamestnancov

FOOD odporucania pre zamestnancov

FOOD = Fighting Obesity through Offer and Demand
(Boj proti obezite prostredníctvom ponuky a dopytu)

Európsky projekt FOOD podporuje zdravé a vyvážené stravovanie. Jeho úlohou je zvýšiť povedomie zamestnancov o tejto problematike, aby mohli zlepšiť svoje stravovanie a zároveň formou praktických odporúčaní zlepšuje nutričnú hodnotu ponúkaných jedál prostredníctvom spolupráce s reštauráciami a stravovacími zariadeniami.

Viac informácií o projekte, jeho cieľoch i partneroch projektu nájdete tu.

FOOD - odporúčania pre zamestnancov

1. Jedlo ochutnajte predtým, ako si pridáte soľ a/alebo namiesto soli vyskúšajte iné korenie.
2. Znížte spotrebu živočíšnych tukov a nahraďte ich rastlinnými olejmi.
3. Jedzte aspoň 5 porcií čerstvého ovocia/zeleniny denne.
4. Vyberte si typy varenia, ktoré neobsahujú veľa tuku (napr. varenie na pare, pečenie, dusenie, grilovanie a pod.). Vyhýbajte sa vyprážaným jedlám.
5. Ako dezert uprednostnite čerstvé ovocie, ovocný dezert alebo mliečny dezert.
6. Spravte si z niektorých dní bezmäsité.
7. Preferujte celozrnný alebo ražný chlieb.
8. S každým jedlom jedzte zeleninu alebo ovocie.
9. Ako nápoj k obedu uprednostňujte pitnú vodu.
10. Nastavte si stravovanie vhodné práve pre Vás. Strava má byť pestrá a má zahŕňať zeleninu, ovocie, sušené ovocie alebo mäso s nízkym obsahom tuku.
11. Počas dňa je odporúčané skonzumovať štyri až päť jedál v menších porciách. Raňajky sú najdôležitejším jedlom dňa; veľa energie by mal človek načerpať počas obeda; večera je tretím dôležitým jedlom dňa. Na desiatu a olovrant uprednostnite ovocie a zeleninu, obmedzte mastné jedlá a jedlá bohaté na soľ. Hlad medzi jedlami zažeňte napríklad malou porciou neslaných orieškov, sušeným ovocím, olivami, krajcom celozrnného chleba, čerstvým ovocím, čerstvou ovocnou šťavou alebo stredne a nízkotučnými mliečnymi produktami.
12. Denne pite aspoň 2 litre tekutín. Uprednostňujte pitnú vodu a nesladené nápoje.

Odporúčania pre reštaurácie nájdete tu.